Med kæmpe digitalt spring lancerer Fagbladet 3F i dag en ny hjemmeside, ny app og ikke mindst en lang række nye formater for at nå flere af de faglærte og ufaglærte danskere, der er mediets målgruppe.
– Vi har en unik og stor målgruppe, der samtidig er groft overset i de større medier. Deres arbejdsliv og interesser er stærkt fraværende i mediedækningen, og de store samfundsdagsordener beskrives stort set altid fra de mest privilegerede danskere synsvinkel. Det er et opgør med netop det skæve mediebillede, der er vores vigtigste mission med det nye site, siger ansvarshavende chefredaktør Thomas Hundsbæk
Det nye Fagbladet3F.dk vil derfor give faglærte og ufaglærte et ambitiøst digitalt nyhedsmedie, der ser verden fra deres perspektiv.
– I en verden, hvor de brede danske medier næsten altid beskriver verden ud fra de bedst lønnede og bedst uddannede borgeres perspektiv, er der mere end nogensinde brug for at give de faglærte- og de ufaglærte en stemme. Vores nye site er skræddersyet til at nå vores kernelæsere, der hvor de er på de digitale medieplatforme og med indhold, som netop retter sig mod dem i både form, vinkling, emnevalg og formidling, siger Thomas Hundsbæk.
Det nyt Fagbladet.dk vil have betydeligt mere nyhedspuls, mere lyd i form af oplæste artikler og podcasts og en ny app, der giver medlemmerne nyheder om deres arbejds- og hverdagsliv.